Prisjakt
Kundomdöme på Pricerunner:
Pricerunner

5.0 / 5

Topplista

 

Försäljningsvillkor                                                          iStock_000012522862Small

 

1.  Beställning

2.  Pris

3.  Produktinformation

4.  Lagerstatus

5.  Leverans

6.  Fraktkostnad

7.  Abonnemang på rakblad

8.  Betalningsalternativ

9. Ångerrätt -100 dagar

10. Transportskada

11. Reklamation & Garanti

12. Outhämtade försändelser

13. Force Majeure

14. Behörighetsregler

 

1.Beställning


Beställning hos www.bladebox.se sker att du att du klickar på knappen "Slutför köp". Genom detta förfarande godkänner du våra Köpvillkor och accepterar att köpet medför ett betalningsansvar. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn och skickas till din e-postadress. För att beställa kräver vi att du är myndig. För köp gjorda av personer under 18 år behöver vi målsmans uttryckliga godkännande. Om du inte mottager orderbekräftelsen inom en timme från beställningstillfället ber vi dig kontakta oss. Kontrollera även ditt spamfilter.

Dina personliga uppgifter som tex namn och lösenord är ständigt skyddade genom SSL-kryptering. 

Vi erbjuder två sätt att beställa - Kundkonto och Snabbkassa (utan krav på registrering)


Kundkonto

Genom att skapa ett Kundkonto behöver du inte ange dina uppgifter som namn och adress på nytt vid varje beställning. Tillgång till tidigare orderhistorik och abonnemangstjänst. 

Snabbkassa

Om du inte önskar registrera ett Kundkonto kan du använda vår Snabbkassa. Ingen orderhistorik skapas och ej möjligt att teckna abonnemang.

 

Snabbkassa       Kundkonto

Om du önskar tillgång till din orderhistorik vilket inte är möjligt för köp via snabbkassan eller om du av annan anledning önskar vara registrerad kund, kan vi enkelt konvertera dina Snabbkasseuppgifter till ett kundkonto. Vänligen kontakta oss på kundtjanst[at]bladebox.se

2. Pris

Samtliga priser visas i SEK och är inklusive moms på 25%. Inga andra skatter eller avgifter tillkommer. Vi reserverar oss mot prisändringar,momsjusteringar, valutaförändringar, slutförsäljning och bild- och textfel. Vid uppenbara felaktigheter såsom sk. förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i orderbekräftelsen, äger vi rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny orderbekräftelse och faktura skickas ut. Du äger rätt att avbeställa din order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

Eventuell rabattkod anges i kassan under "Rabattkod". Rabattkoder kan ej kombineras med varandra om inte detta tydligt har angetts i villkoren för den specifika rabattkoden. Ansvaret för att ange korrekt rabattkod ligger hos kunden och prisjusteringar pga. felaktig rabattkod kan ej genomföras i efterhand. 

 

3. Produktinformation

Den produktinformation som anges vid varje vara baseras på offentlig information från tillverkaren. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Produktinformationen hålls så uppdaterad som möjligt men vi kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt och aktuell. Format, text och grafik på förpackningarna kan till exempel ändras och variera men produkten är alltid den beskrivna såvida inte annat uttryckligen meddelas.

4. Lagerstatus

Samtliga på webbplatsen exponerade varor finns i lager för omgående leverans. Vi reserverar oss mot slutförsäljningar som inte hunnit uppdaterats på webbplatsen. Om beställd vara skulle tillfälligt vara slut eller utgått ur sortimentet meddelas du snarast möjlligt och senast inom 48 h under vardagar.

5. Leverans - 48 h Vardagar 

  
Leverans sker i samarbete med PostNord AB och skickas med A-post eller Varubrev inom 48 h under vardagar. Leveranser skickas endast inom Sverige utan undantag. Avisering om leverans sker via e-post och/eller till din mobiltelefon. Är din order större och ej går in i brevlåda eller brevinkast, hämtas den ut på ditt lokala postkontor eller uthämtningsställe. Försändelsen ligger kvar 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Beställningar som görs före klockan 16.00 skickas normalt ut samma dag och når din leveransadress normalt inom 1-3 dagar. Lokala avvikelser kan förekomma.

1 Dag - Södra och mellersta Sverige

2 Dagar - Norr om Hudiksvall samt Gotland

3 Dagar - Norr om Boden

Lördag, söndag och övriga helgdagar sker normalt inga leveranser. Inkomna beställningar under helgdagar processas nästa arbetsdag. Vi tar tyvärrr inte ansvar för eventuella förseningar eller uteblivna leveranser som beror på felaktig eller icke gällande adress. I förekommande fall står kunden ansvarig. Kontrollera därför noga att adressuppgifterna är gällande och i linje med folkbokföringen. 

6. Fraktkostnad

SEK 29.00 till SEK 59.00 tillkommer beroende på totalvikten.

7. Abonnemang på rakblad - 5% Rabatt

Genom att teckna ett abonnemang på rakblad eller engångshyvlar, skickas dessa till dig enligt önskat intervall. Du kan när som helst ändra, pausa eller avsluta abonnemanget. Du behöver ett kundkonto för att aktivera abonnemanget. Betalning sker med kort, Klarna Faktura eller Klarna Konto. I samband med tecknandet av abonnemanget godkänner du att vi debiterar ditt kort eller vår samarbetespartner Klarna fakturerar dig enligt i din beställning angivet betalsätt och intervall. Mer information och villkor om abonnemang hittar du här.

8.Betalningsalternativ 

8.1 Faktura Klarna  - Kostnad 29 SEK

       

Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och Hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
 
En aviavgift om 29 SEK per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 SEK kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
 
Vid fakturafrågor vänligen kontakta Kundtjänst Klarna
 
Genom att logga in på Mitt Klarna kan du se alla dina fakturor, flytta fram förfallodatum och se köphistorik.
 

8.2 Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 SEK, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 SEK med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 SEL. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 SEK. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 SEK. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen brevledes.

Allmänna villkor hittar du här

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

8.3 "Köp nu, betala sedan"-kampanjer

         

Ibland erbjuder vi en förlängd betaltid i form av "Köp nu, betala sen"-kampanjer. Detta betalsätt gäller bara vid vissa kampanjer.Väljer du att handla via en sådan kampanj skapar du i och med det ett konto hos Klarna AB. När du handlar via en "Köp  nu, betala sedan"-kampanj är det Klarna som skickar fakturan. Sista betalningsdag framgår enligt kampanjtexten för det betalningsalternativet som du har valt. Vid detta kampanjalternativ tillkommer en avgift på 29 kr per köptillfälle. 

8.4 Direktbetalning SEB, Nordea och Handelsbanken  -  Kostnad 0 SEK 

För att använda tjänsten Direktbetalning behöver du vara ansluten till din banks Internettjänst. Vi och vår samarbetspartner PayEx Solutions stöder  direktbetalningar med Swedbank/Sparbankerna, SEB, Handelsbanken och Nordea. Direktbetalning innebär att du länkas från beställnings-/betalsidan till din bank när du godkänt din beställning. Betalningsmottagare är PayEx Solutions förutom för SEB där BladeBox är betalningsmottagare. Uppgifter om betalningsmottagare och belopp är redan ifyllda och du behöver bara välja din bank.

Därefter loggar du in på banken och signerar med koddosa. När du har signerat betalningen dras beloppet direkt från kontot och du länkas därefter tillbaka till beställningssidan automatiskt. Notera att du måste vara kund hos respektive bank för att kunna använda denna betalningsmöjlighet. Inga transaktionskostnader (0 SEK) tillkommer för dig som kund. 

 

8.5 Kort -  Kostnad 0 SEK 

Payments_Processed_PayEx_E_1_ VisalogoStor Mastercardlogo  Dinerslogo  Maestro VisaElectron

Vi samarbetar med PayEx Solutions som är vår betalväxel och certifierad samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. All information som läggs in på betalningssidorna krypteras. PayEx Betalningslösningar är PCI-certifierade av VISA och MasterCard. Certifieringen uppnås genom mycket höga krav på system- och nätverkssäkerhet, kontinuerlig övervakning och en mycket sträng säkerhetspolicy. Certifikatet gäller för 12 månader och måste förnyas årligen. Av säkerhetsskäl lagras inte känslig betalningsinformation som exempelvis kortnummer hos oss. Vi accepterar VISA, MasterCard, och Diners. Vid genomförande av köp på webbplatsen dras köpesumman på ditt kort-konto. Inga transaktionskostnader (0 SEK) tillkommer för dig som kund.Vi accepterar endast kort som är utfärdade i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.

Rutiner för kortbetalningar över Internet - 3D Secure

MastercardsecurecodeVisalogo


VIKTIGT: 3D Secure är en kostnadsfri tjänst som innebär att du kan identifiera dig med ett lösenord i samband med att du använder ditt kort på Internet. För att du även i fortsättningen ska kunna kunna genomföra kortbetalningar on-line måste ditt bankkort vara anslutet till Verified by Visa eller Mastercard SecureCode. Är ditt kort inte anslutet, kan du nekas köp.
De kortanvändare som inte har detta tillägg berörs inte av att vi har tjänsten kopplad till vår sida. Kontakta din bank om du har några frågor. 

8.7 Swish

 

Swish är en mobil betaltjänst för privatpersoner och företag. Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Swedbank och Sparbankerna. Tala med din bank om hur du kan använda Swish. Varje bank har egna erbjudanden till sina kunder, kontakta därför din bank för mer information om just ditt erbjudande. Läs gärna mer om Swish här.

Betalasidan: Betala med Swish till nummer 1233 045473 Ange ordernumret i meddelanderutan i din Swish app.  Kontrollera att din app är uppdaterad till den senaste versionen. 

Eftersom ingen bank ännu har utvecklat en applikation för betalningar mellan privatpersoner och företag, sker ingen automatiskt verifiering av betalningar med Swish. Detta är också anledningen till att betalningar registreras som "Ej betald". Istället behöver vi verifiera varje betalning manuellt tills bankerna presenterar en lösning. När vi verifierat din betalning påbörjar vi orderprocessen. Kan vi inte verifiera din betalning inom två arbetsdagar kontaktar vi dig. 

Allmänt om betalningar och beställningar

Vi förbehåller oss rätten att inte expediera en beställning om den innehåller detaljer som vi anser oklara eller är  identifierad som potentiellt osäker av oss eller våra samarbetspartners. Om så sker beklagar vi och hoppas på ändå på förståelse då vi är övertygade att säkra transaktioner är av lika stor vikt för oss som för dig. Vi begär dessutom att du följer kortsleverantörens alla regler och förfaringssätt vid olaglig och auktoriserad användning. Alla IP-adresser loggas och misstänkta falskbeställningar kan Polisanmälas.

9. Ångerrätt - 100 Dagar 

Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) samt Konsumentköplagen (1990:932) tillämpas. Inget köp är avslutat förrän du godkänt dina varor. Kort sagt – du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka. Är inte du nöjd är vi inte nöjda heller. För att du ska känna dig extra trygg erbjuder vi 100 dagars bytesrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Lagen medger att du har rätt att använda varan i större utrsträckning än som kan anses nödvändigt för att prova varans funktion. Vi som affärsidkare äger i dessa fall rätt att reducera priset motsvarande värdeminskningen på den returnerade varan. Detta innebär i praktiken att brutna förpackningar av rakblad, rakhyvlar och tandborsthuvuden inte ersätts alls av hygieniska skäl. Meddela alltid vår kundtjänst innan en retur sker. Notera att ångerrätten endast omfattar privatpersoner och ej bolag, organisationer eller stiftelser. Kunden ansvarar själv för returkostnaden.

Meddelandet bör innehålla följande information


1) Ordernummer 2) Produktnamn

Du behöver inte ange någon orsak till returen men vi är alltid tacksamma för dina synpunkter vilka är värdefulla för oss. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna. Samtliga produkter scannas och identifieras innan leverans. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller ersatt betalar vi tillbaka köpesumman. Är förpackningen bruten och varan använd beslutar vi hur stort belopp värdeminskningen motsvarar. Återbetalningen sker till bankkonto snarast möjligt eller senast inom 10 dagar efter att vi mottagit returen. Retur får ej ske som postförskott eller efterkravoch vi står ej risken om returen är bristfälligt förpackad eller förkommer på väg till oss.

I händelse av att en vara är tillfälligt slutsåld äger du rätt att häva köpet utan någon kostnad. Om du väljer att stå fast vid ditt köp oavsett förseningen meddelar vi en ny leveranstid.

10. Transportskada

Om din försändelse är transportskadad måste du, snarast och senast inom skälig tid meddela oss. Med skälig tid avses två månader. Ibland kan du vänta längre tid än två månader om du till exempel har varit bortrest eller om du varit sjuk. En synlig skada som upptäcks i samband med mottagande ska anmälas till utlämnaren och till oss. En dold skada som upptäcks efter att du har packat upp varan behöver bara anmälas till oss. Returnera varan till oss och informera oss om kostnaden så ersätter vi dig. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav och vi står ej risken om returen är bristfälligt förpackad eller förkommer på väg till oss.
 

11. Reklamation & Garanti

Du har enligt Konsumentköplagen rätt att reklamera en defekt produkt upp till tre år efter leveransen och får felet åtgärdat. Du måste reklamera innan två månader har gått efter att du har upptäckt felet. Ibland kan du vänta längre tid än två månader om du till exempel har varit bortrest eller om du varit sjuk. Efter sex månader ska du kunna visa att felet fanns från början. Vanligt slitage eller av dig orsakade skador omfattas inte av reklamationsrätten. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Skulle du få en defekt eller fel vara ber vi dig kontakta kundtjänst snarast möjligt. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skadeanmälan så får du en felfri vara i retur eller pengarna återbetalda efter vi verifierat reklamationen. Ange även fraktkostnaden så vi har möjlighet att ersätta dig. Reklamationer får ej ske som postförskott eller efterkrav och vi står ej risken om returen är bristfälligt förpackad eller förkommer på väg till oss. Återbetalningen görs av säkerhetsskäl endast till samma kort/konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Om du redan har betalt fakturan eller gjort en direktbetalning sker återbetalning till ditt bankkonto.

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer i händelse av tvist.

Nyttiga och viktiga länkar om dina rättigheter som kund:
 
Svensk Distanshandel    SDh    
  
Konsumentverket   konsumentverket_logotype       

Allmänna reklamationsnämnen  logo_arn   
 
Konsument Europa    logo_konsumenteuropa

 

Råd & Rön    

 

Trygg E-handel     

 

Online Dispute Resolution   

 

12. Outhämtade försändelser

Såvida ingen annan information meddelas, betraktar vi dessa som ångrade köp och ingen kostnad tillkommer under normala omständigheter. Vi kontaktar dig för att hitta orsaken till detta för att förhindra framtida upprepningar. 
 
13. Force Majeure

Vi är befriade från ansvar gentemot kunden om fullgörande av köpet hindras eller försvåras på grund av Force Majeure. Med Force Majeure avses någon omständighet - såsom t.ex. krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförseln, arbetsmarknadsstörningar, arbetskonflikt, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, brand, strömavbrott, ogynnsamma transporter- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från leverantörer som ligger utanför vår kontroll.
 
14. Behörighetsregler

Dessa villkor ska styras, tolkas och upprätthållas i enlighet med svensk lagstiftning. Dessa villkor uppdaterades senast 20151002.  
 
right